قیمت نبشی
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه:

نبشی آهنی است که در انگلیسی به Angle bar معروف است و یکی از پروفیل های کوچک و کاربردی در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی است. نبشی ها از نظر اندازه، جنس، ظاهر و فرآیند تولید می توانند انواع مختلفی داشته باشند و هر کدام در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین عوامل در صنعت ساخت و ساز نبشی است، قیمت نبشی برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع یک نبشی اساس و پایه ی ساختمان محسوب می شود و کسب اطلاعات کافی از مشخصات و قیمت به روز آن می تواند در هزینه های پروژه بسیار صرفه جویی کند.

فرآیند تولید

نبشی ها معمولا به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند که با توجه به روش تولید نبشی علاوه بر جنس و کیفیت محصول، نوع محصول نیز متفاوت خواهد بود.

  • روش نورد گرم

در این روش پس از ذوب مواد اولیه در کوره های قوس الکتریکی، مواد مذاب را در قالب تخلیه کرده، سپس با حرارت دادن صفحات که چکش خواری آن را افزایش می دهد، محصول را از غلتک ها عبور می دهند تا به ضخامت مورد نظر برسد. در نهایت این ورق ها دوباره از بین غلتک ها رد می شوند سپس شکل و فرم نهایی نبشی را که شکل L است، می گیرند. لازم به ذکر است نبشی که با فرآیند نورد گرم تولید می شود، نبشی فابریک نامیده می شود.

  • روش نورد سرد

در این روش تولید که نسبت به روش نورد گرم متداول تر و آسان تر است، محصول اولیه برای تولید نبشی معمولاً ورق آهن با درجه ST37 می باشد. در این مرحله نورد شدن ورق آهن و عبور مداوم آن از بین غلتک ها، علاوه بر کاهش ضخامت، ورق به تدریج فشرده شده و به شکل L و در نهایت زاویه دار می شود. نبشی که به روش نورد سرد در بازار تولید می شود نبشی پرشین نام دارد که به شکل بال مساوی است ومعمولا ضخامت آن تا 6 میلی متر و طول آن تا 6 متر می باشد.

مهمترین کاربرد های نبشی

نبشی ها می توانند کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته باشند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در چارچوب در و پنجره
  • استفاده از نبشی در ساختمان برای مهار دیوارها
  • ساخت ستون و خرپا
  • اتصال به تیرهای داخل ساختمان
  • ساخت قفسه آهنی
  • ساخت فونداسیون تجهیزات
  • ساخت لوله در نیروگاه ها و پتروشیمی ها و کابل برق
  • ساخت قفسه های آهنی و…

قیمت نبشی فولاد 369

انواع نبشی ها

نبشی یک مقطع فولادی L شکل است که دو بال آن می توانند مساوی (زاویه بال برابر) و نابرابر (زاویه بال نابرابر) باشند. نبشی در دو طول 6 و 12 متری و در ضخامت های 2.5 تا 20 میلی متر در بازار موجود می باشد. از نظر اندازه بال، نبشی ها از 2 تا 10 سانتی متر (20 تا 100 میلی متر) در بازارعرضه می شود. بنابراین نبشی با اعداد 30*4*30 یا سفارشی بازار (3*4) به معنای نبشی با اندازه بال 3 سانتی متر (30 میلی متر) و ضخامت 4 میلی متر است. قیمت نبشی بر اساس طول، سایز، ضخامت و برند سازنده را می توانید در لیست سایت فولاد ۳۶۹ مشاهده کنید و با ثبت خرید، کارشناسان قیمت روز نبشی را به اطلاع شما خواهند رساند.

ممکن است فکر کنید که هرچه ضخامت نبشی کمتر باشد، قیمت واحد ارزان‌تر است، اما این معیار صحیحی نیست. معمولاً هرچه ضخامت نبشی کمتر باشد، از نظر قیمت واحد گرانتر و از نظر قیمت نهایی ارزانتر است، مثلاً قیمت نبشی ۴ کیلوگرم بیشتر از قیمت ۵ کیلوگرم خواهد بود. اما از نظر قیمت نهایی نبشی ها، نبشی ۵ کیلوگرم به دلیل به دلیل سنگین تر بودن گرانتر می شود. از نظر فرآیند تولید، نبشی به دو نوع فابریک و پرس تقسیم می شود:

  • نبشی پرسی در نتیجه فرآیند نورد سرد با استفاده از ورق آهن st37 با زاویه 90 درجه از وسط ورق و با بال های مساوی تولید می شود.
  • نبشی فابریک از طریق نورد گرم اسلب گداخته شده است.
  • نبشی فابریک به دلیل کیفیت بالاتر گرانتر از نبشی پرسی است.
  • نبشی پرسی

هنگامی که از ورق آهن برای تولید نبشی استفاده می شود، به آن نبشی پرسی می گویند. تولید نبشی پرسی با عبور دادن ورق ها از خط تولید و شکل دهی سرد انجام می شود. در هنگام تولید، زاویه داخلی تا حد امکان 90 درجه در نظر گرفته شده است. این نوع نبشی معمولاً دارای بال های مساوی است و از فولاد ساختمانی ST37 ساخته شده است.

  • نبشی فابریک

نبشی هایی که با فرآیند نورد گرم تولید می شوند نبشی فابریک نامیده می شوند. این محصول با شکل دهی اسلب های گداخته تولید می شود که خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به نبشی پرس دارند. همچنین برشکاری، سوراخ کاری و خمش به راحتی انجام می شود. بنابراین نبشی در کاربردهای مختلف به روش های مختلف ساخته می شود. یکی از کاربردهای نبشی که سوراخکاری شده است ساخت قفسه های آهنی برای نگهداری اجناس است.

ظاهر نبشی ها

نبشی ها از نظر ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند:

  • نبشی بال مساوی

به نبشی هایی که دو بال عمودی آن ها یکی باشد و یک عدد همراه با حرف L درج شود، زاویه بال مساوی نامیده می شود. به عنوان مثال، علامت L300 نمایه ای با بال مساوی و اندازه 300 میلی متر را نشان می دهد.

  • نبشی بال نامساوی

در برخی موارد نمی توان از نبشی با بال مساوی استفاده کرد به همین دلیل از نوع نابرابر استفاده می شود. این نوع نبشی با استانداردهای ST52، St37، ST44 در بازار موجود است که در نقشه ساختمان با درج سایز هر دو بال در کنار حرف L مشخص شده است به عنوان مثال L 200*300 نمایانگر پروفیل دو بال 300 و 200 میلی متر است.

قیمت نبشی فولاد 369

طول بال

انواع نبشی ها بر اساس طول بال عبارتند از:

  • نبشی ۲۰*۲۰
  • نبشی ۳۰*۳۰
  • نبشی ۴۰*۴۰
  • نبشی ۷۰*۷۰
  • نبشی ۸۰*۸۰

سایز نبشی

هنگام خرید نبشی متوجه می شوید که قیمت نبشی ۴ متفاوت از سایزهای بزرگتر اعلام می شود. شاید این سوال برای شما مطرح شود که دلیل تفاوت قیمت در سایزهای مختلف چیست. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که این مقاطع فولادی در سایزهای مختلف از ۳ تا ۱۸ سانتی متر در بازار موجود است. در این بین برخی از سایزها تقاضای بیشتری دارند و البته قیمت نبشی در این سایزها کمی بالاتر تعیین می شود. محبوب ترین اندازه های این بخش فولادی عبارتند از:

قیمت نبشی ۴:

اندازه نبشی (سایز) نشان دهنده ضخامت این مقطع فولادی است. نبشی ۴ سانتی متر یکی از ظریف ترین و پرفروش ترین سایزهای این مقطع استیل می باشد. ضخامت کم آن باعث می شود این قطعه فولادی سبک وزن باشد و از آنجا قیمت نبشی در بازار بر اساس وزن آن اعلام می شود در نتیجه قیمت نبشی ۴ نسبت به سایزهای بزرگ تر مناسب تر خواهد بود.

قیمت نبشی ۵ :

خرید نبشی ۵ روزانه متقاضیان زیادی دارد. این نشان می دهد که این نبشی یکی از سایزهای پرکاربرد در صنایع مختلف است. قیمت نبشی ۵ بر اساس وزن آن تعیین می شود. از آنجایی که سایز ۵ این مقطع فولادی معمولا در پروژه های متوسط ​​و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت نبشی ۵ برای مهندسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت نبشی ۶ :

این سایز ضخیم تر و وزن بیشتری دارد. این مشخصات بر روی قیمت نبشی ۶ تاثیر می گذارد به علاوه استحکام این مقطع فولادی بیشتر بوده و استفاده از آن در پروژه های بزرگ دیده می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد فعال در زمینه سخت افزار روزانه قیمت نبشی ۶ را رصد می کنند.

قیمت نبشی گالوانیزه:

پروژه هایی که در مناطق مرطوب و در معرض آب قرار دارند، به دلیل احتمال خوردگی مقاطع فولادی از جمله نبشی ها، نیاز به استفاده از نبشی گالوانیزه دارند. قیمت نبشی گالوانیزه مانند نوع معمولی آن با نوسانات روزانه بازار آهن در نوسان است. در واقع قیمت انشعاب نبشی گالوانیزه بالاتر از هر شاخه نبشی مشکی است. زیرا این مقطع فولادی برای گالوانیزه شدن باید مراحلی را طی کند و علاوه بر هزینه مصالح گالوانیزه، هزینه سرویس نیز به نرخ آن اضافه می شود.

قیمت امروز

علاوه بر برند، سایز و نوع، عوامل دیگری نیز بر قیمت نبشی تاثیرگذار بوده و نوسانات آن را به همراه دارد. این عوامل باعث می شود که مثلا قیمت نبشی در عرض یک هفته تغییر زیادی کند. تا جایی که حتی در برخی موارد پیش بینی نوسانات قیمت غیرممکن خواهد بود. نوسانات نرخ دلار از مهمترین این عوامل است. علاوه بر این، قیمت جهانی فولاد خام، نرخ تورم، سیاست های داخلی و جهانی همگی بر قیمت نبشی تاثیر می گذارند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید آخرین قیمت آن ها را بررسی کنید تا در هنگام پرداخت فاکتور با مشکل مواجه نشوید. گفتنی است قیمت نبشی همچنین متاثر از میزان عرضه و تقاضا است. یعنی هر گونه افزایش تقاضا از سوی بازار و یا کاهش تولید و عرضه از کارخانه باعث افزایش قیمت این برند می شود.

قیمت نبشی فولاد 369

خرید نبشی

همان طور که گفته شد نبشی به عنوان یکی از پرکاربردترین پروفیل ها در ساخت سازه ها شناخته می شود. این محصول با عمود کردن دو ضلع بر یکدیگر ساخته می شود. کلمه ی نبشی به این دلیل به این محصول داده شده زیرا بیشتر در گوشه و کنج ساختمان استفاده می شود. نبشی ها بر اساس اندازه های مختلف در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. معمولا طول نبشی ها ۶ متر است که در اندازه های مختلف بال ۲۰*۲۰، ۳۰*۳۰، ۴۰*۴۰، ۷۰*۷۰ و ۸۰*۸۰ بر اساس میلی متر قابل تولید می باشد. هر وقت بخواهیم نبشی را بر اساس ضخامت معرفی کنیم، آن را ۴*۵۰ نشان می دهند، یعنی نبشی با اندازه بال ۵۰ و ضخامت ۴ میلی متر. هنگام خرید نبشی فاکتورهای زیادی مانند اندازه بال، طول نبشی، میزان ضخامت، کارخانه سازنده و مواد اولیه به کار رفته در آن وجود دارد.

راهنمای خرید نبشی

قبل از ثبت سفارش باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. اولین چیز تعیین اندازه و ابعاد نبشی مورد نظر است. حتی می توانید وزن آن ها را با کمک جدول اشتال بدست آورید. ضخامت و وزن علاوه بر تعیین کاربرد و مقاومت، قیمت نبشی را تعیین می کند. دومین موردی که باید در نظر بگیرید، درخواست آخرین قیمت نبشی است. فراموش نکنید که حتی در طی دو روز متوالی ممکن است قیمت ها دستخوش تغییرات زیادی شوند. پس حتما آخرین قیمت نبشی (قیمت روز) را از طریق سایت فولاد ۳۶۹ مشاهده کنید و بر اساس آن سفارش خود را تایید کنید. در نظر داشته باشید که پس از استعلام قیمت، خرید خود را به تاخیر نیندازید. از آنجایی که برند روی قیمت نیز تاثیر دارد، قبل از ثبت سفارش کارخانه تولیدی مورد نظر خود را مشخص کنید. به ویژه کیفیت برندهای مختلف متفاوت است و این امر علاوه بر قیمت، تاثیر بسزایی در طول عمر و استحکام این قطعه فولادی خواهد داشت.

قیمت نبشی فولاد 369

جمع بندی

در پایان می توانید برای خرید نبشی با بهترین قیمت به وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مراجعه کنید زیرا قیمت نبشی برای خرید مستقیم از کارخانه بسیار مناسب خواهد بود. معمولا تولیدکنندگان محصولات خود را تنها به صورت عمده و با شرایط خاص به فروش می رسانند که این امر باعث می شود بسیاری از خریداران برای ثبت سفارش با مشکل مواجه شوند. قیمت نبشی به عوامل مختلفی از جمله کاربرد آن، نوسانات بازار داخلی و جهانی مانند ارز و دلار آهن و فولاد، تورم، تحریم و … بستگی دارد و همین امر باعث می شود قیمت آن به صورت روزانه تغییر کند. تمامی این پارامترها و آگاهی از هزینه ها باعث می شود در هنگام خرید نبشی دقت لازم را به کار ببرید و هزینه های نهایی پروژه را تا حد زیادی کاهش دهید. شما می توانید با بررسی قیمت های روز بسته به نیاز خود خریدتان را انجام دهید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , قیمت نبسی , قیمت آنلاین نبشی , قیمت روز نبشی , آخرین قیمت نبشی , خرید نبشی , خرید آنلاین نبشی ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: